Login

De soft skills van de Informatieprofessional

De moderne Informatieprofessional is in staat zijn kennis, ervaring en expertise op doeltreffende wijze over te brengen. Hij is communicatief sterk, kan adviseren en in staat een krachtige presentatie te verzorgen. En dat allemaal vanuit het gezichtspunt van de gebruiker. Klantgerichtheid staat voorop als het gaat om het inrichten van informatieprocessen. Kortom, organisaties hebben tegenwoordig ook hoge verwachtingen als het gaat om de ‘soft skills’ van de informatieprofessional.

Daarom heeft GO opleidingen ook op dit gebied een uitgebreid aanbod aan interactieve cursussen en workshops. Bekijk hieronder een selectie van onze ‘soft skills’ cursussen.

 

Instructievaardigheden

Bij de introductie van (nieuwe) informatiesystemen ligt de verantwoordelijkheid van trainingen of instructie bij de informatieprofessional. Het verzorgen van trainingen is vaak een nieuwe competentie. Hoe voer je eigenlijk een aantrekkelijke, op de doelgroep aangepaste training uit. En hoe zorg je voor het gewenste resultaat? Lees verder… 

 

Adviesvaardigheden 

Als informatiespecialist geef je gevraagd en ongevraagd advies over informatievraagstukken. De juiste adviesvaardigheden helpen om doeltreffend de rol van specialist uit te voeren. Daarbij helpt als je zowel in woord als geschrift vaardig genoeg bent om anderen te overtuigen. Lees verder…

 

Marketing van informatiediensten

Deze 5-daagse cursus leert u uw afdeling of producten / diensten op de juiste wijze te positioneren binnen de organisatie. U weet wat uw toegevoegde waarde is en hoe deze doeltreffend communiceert met uw gebruikers en/of het management. Lees verder… 

 

Relatiebeheer & Accountmanagement 

I
n een digitale organisatie veranderen rollen en functies. Zo doen Relatiebeheer en Accountmanagement hun intrede in de transitie van een analoge naar een digitale informatiehuishouding. Deze ontwikkeling biedt kansen voor de Informatieprofessional. Lees verder… 

 

Klantgericht communiceren 

Uiteraard willen we allemaal onze gebruikers zo goed mogelijk bedienen als het gaat om het leveren van informatiediensten. Communicatie speelt daarbij een belangrijke rol. In deze 4-daagse cursus leert u hoe klantgericht te communiceren, de juiste vraag te achterhalen en te adviseren. Lees verder… 

 

 

Volg ons op

Informatie aanvragen

Vraag hier informatie op maat aan of schrijf je in voor de nieuwsbrief. Informatie aanvragen